רקפת בהיר מעצבת תכשיטים ומלבישה

ענייני נשים, לפני הקלעים

במסע שלי כבעלת המותג  AMRIA לצד ההתפתחות האישית כבעלת עסק עצמאי, אני אוהבת לפגוש את הלקוחות, להכיר אותן קצת יותר, עבורי זה הבונוס האמיתי בעשיה המקצועית, כל לקוחה היא עולם ומלואו, אישה עם סיפור.  בפינה החדשה "ענייני נשים, לפני הקלעים" אני אפנה זרקור כל פעם ללקוחה אחרת שתספר על עצמה.

היום אני מארחת את רקפת בהיר

שמי רקפת בהיר בת 52 נשואה, אמא לשני מתבגרים בני 15, 18. מתגוררת ברמת השרון.

 עבודה

במקצועי אני מעצבת אופנה, למדתי בשנקר. לצד לימודי ובמשך שלושת העשורים האחרונים, אני מעצבת תלבושות לסדרות טלוויזיה ולסרטים. לצד עבודתי זו, במהלך ארבעת השנים האחרונות אני מעצבת תכשיטים עבור מותג שבבעלותי  108BEADS.

עצמאות, העצמה בית משפחה

בעלי איש שירות ביטחון הכללי. מתוקף עבודתו, שנים ארוכות התגוררנו במקומות שונים בעולם, בין היתר בסינגפור, קניה והולנד. בשנים אלו, המעבר התדיר אילץ אותי להמציא את עצמי מחדש. תמיד עסקתי בעיצוב, אולם הייתי חייבת לעשות התאמות באופן שאוכל לעצב מכל מקום בעולם. במהלך השנים, ובעיקר בשנות השהייה בחו"ל עיצבתי בגדים, ובשנים האחרונות כאמור אני מעצבת תכשיטים. המעבר  התדיר ממקום למקום, אילץ אותי ואת הילדים להסתגל בכל פעם מחדש. מקום חדש, חברים חדשים ושפה חדשה. מתוקף הנסיבות אני זו שלוותי את הילדים. בשנים הראשונות הם היו  בבית, והקריירה שלי הונחה בצד. לצד הקשיים של מגורים הרחק מבני המשפחה, והחברים היו הרבה מאוד דברים חיוביים. כל מעבר מעניק אפשרות להתחלה חדשה. טיילנו כמובן הרבה מאוד והילדים רכשו שפות  נוספות.

תובנות שבאו עם הגיל?

אני חושבת שחשוב מאוד לעסוק במה שאת אוהבת ובמה שאת טובה בו גם אם החיים לוקחים אותך למחוזות אחרים, ולעיתים נדמה כי הדבר בלתי אפשרי. לי היה חשוב מאוד לשמור על האני שלי בתחומי העבודה. השנים שבילינו בחול היו נהדרות וחווינו במהלן חוויות ומדהימות ונתנו לילדים כלים לכל החיים וגם לנו כמשפחה. יחד עם זאת המחיר שאני באופן אישי שילמתי, במסגרת עבודתי היה לא פשוט. הקריירה שלי נפסקה באמצע. כל פעם שחזרנו לארץ גם אם  לשנה, שבתי לעבודתי כמלבישה. אולם, בשל ההיעדרויות הממושכות מהארץ, נאלצתי להתחיל שוב ושוב מההתחלה, ולצד וותק של שנים ארוכות, לעבוד כעוזרת מלבישה, ולא כמלבישה ראשית.

התמודדות עם קשיים

השהות הממושכת בחו"ל, לימדה אותי המון על עצמי. נאלצתי להמציא עצי כל פעם מחדש, וגיליתי שיש לי המון כוח.  אני אדם מאוד אופטימי, ורואה בכל אירוע, גם אם הוא מכשול, הזדמנות למשהו חדש.  בקשיים אני נוהגת לשתף את הורי. אבי פרופסור לפיזיקה, איש אנליטי וחכם מאוד ואמי מורה לריקוד, והיא אדם מאוד יצירתי. השילוב ביניהם הוא תמיד מה שעוזר לי להגיע לתובנות.

אופנה וקניות?

אני מאוד אוהבת אופנה. אני אוהבת בגדים אלגנטיים. חשוב לי מאוד שהבגד יהיה תפור טוב, באיכות גבוהה, עם  נגיעות לאופנת רחוב. את רוב הבגדים אני רוכשת בחו"ל מתוקף הנסיעות של בעלי. אני מאוד מחושבת בקניות. כשאני נוסעת לחול יש לי רשימה של הדברים שאני רוצה לרכוש, כאלה שאני יודעת שאהיה זקוקה להם בעונה הקרובה, חגורה, תיק טוב, מעיל עור, מגפיים. בפריטים הללו אני מוכנה להשקיע.

חייבת לציין שלא תמיד אני מודדת. מתוקף עבודתי כמלבישה, אני רואה בעין מה יהיה טוב. אני מכירה היטב את מבנה הגוף שלי ומכירה גזרות, ויודעת כמעט במאה אחוז מה יעבוד.

אני נוהגת לרכוש גם באון ליין בעיקר מותגים שאני מכירה.

מדוע רכשת נעליים של AMRIA?

לפני שהכרתי את גלית, נהגתי לרכוש בארץ ברשת עמנואל. אני מאוד מעריכה איכות, זה למעשה הכי חשוב לי במוצר, ובטח שזה בא במגע עם הרגליים שלי. חיפשתי נעליים שיהיו אלגנטיות ומעוצבות וגם נוחות. אמריה בעיני משלבת איכות עם אופנתיות.

×